söndag 11 juli 2010

Skumma drömmar i värmen

Inatt hade jag några av de mest märkliga och makabra drömmar som jag haft på bra länge. Jag drömde först om en mentalt instabil snubbe i brun trenchcoat som mördade en massa människor inne i ett bibliotek genom att skjuta dom med någon form av automatvapen. Efter det drömde jag något liknande. Det var en kvinna i 40-årsåldern som även här var utrustad med någon form av automatvapen. Hon befann sig inne i ett fullpackat köpcentrum och började meja ner precis varenda människa som hon såg, det blev en riktigt blodig historia, en riktig jävla massaker. Efter det drömde jag om en annan kvinna i 40-50-årsåldern som var blond, hade röd kavaj, pratade finlandssvenska och hade en spindelliknande underkropp. Hon gick omkring och högg ner folk med sina sylvassa ben. Sedan satte hon sig på en buss och började hugga ihjäl sina medpassagerare. Efter det begav hon sig till en finskspråkig skola som var märkligt lik min egna högstadieskola, och tog därefter gisslan på skolan. Polisen var där och allting. Efter det drömde jag om att jag var i en hiss och försökte komma upp till 12:e våningen, men hissknapparna bytte nummer hela tiden samtidigt som vissa nummer försvann. Mycket märkligt. Det måste nog vara värmen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar