tisdag 24 april 2012

Skum dröm

Hade kort överliggning i Linköping i natt (och med "kort" menar jag minimigränsen på hur kort nattvilan får vara när man inte sover hemma, 8 timmar). Drömde något zombierelaterat igen. Av någon anledning så befann jag mig tillsammans med Tove i en stor belägrad mataffär. Den mataffären var tydligen säker att vistas i eftersom zombierna inte kunde ta sig in utifrån. Jag och Tove låg på en madrass bakom ett gäng fruktlådor och vi mådde rätt gött eftersom att vi var i en fullproppad matbutik och då inte behövde gå hungriga, vilket jag även sa till personalen som tidigare jobbade där. Drömmen var faktiskt rätt mysig till en början, då jag kände mig trygg i Toves närhet, men sedan mot slutet av drömmen så blev matbutiken helt plötsligt tom och det var mitt i natten ute, samt ljuset hade gått inne i butiken. Då började jag känna mig väldigt kall och otrygg. Lokalen ekade också väldigt mycket. Sen vaknade jag vid 03:45, då det var dags att gå upp för att ta mig till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar