tisdag 9 juni 2009

Fjortisar

Blir så trött på fjortisar ibland. Sluta drick Red Bull och dra upp brallorna för fan.

tisdag 2 juni 2009

"bob hnud" del 2

Träffade Conny Nimmersjö (gitarrist i bob hund) på tåget idag igen. Då fick jag äntligen svaret på varför det stod "bob hnud" på skynket bakom dom när de lirade på Cirkus förra månaden. Han garvade när jag frågade och sa att det inte var så många som lade märke till det. Sen förklarade han att det var deras grafiska formgivare Martin Kann som gjort det avsiktligt, med motiveringen att folk skulle ha något att fråga om, haha! :)

Två backar läsk? Trevligt!
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article5290118.ab

lördag 30 maj 2009

Rabarbersorbet

Håller på och gör rabarbersorbet tillsammans med min flickvän. Det ska bli intressant att se hur det smakar, det kan bli ganska bra...

Veckans skönaste unge: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5204303.ab
XD

måndag 25 maj 2009

Expressen ljuger (igen)

Hehe, Expressen ja. Nu har de slagit till igen i sin desperata kåthet på att sälja lösnummer. De publicerar en bild och en "intervju" på LO's ordförande Wanja Lundy-Wedin där de frågar om hennes turer fram och tillbaka. Bara en sak: Kvinnan på bilden som reportern ställer frågor till INTE är Wanja Lundy-Wedin. Slump att (S)expressen missar att kolla sina källor? Knappast. Det är viktigare för dom att "rapportera" om Linda Rosings underlivsproblem istället...

lördag 23 maj 2009

Äntligen!

Hade Horace Engdahl på tåget idag. Jag fick sån jäkla lust att skrika "Äntligen!" när jag viserade hans biljett. Men det gjorde jag inte eftersom jag måste agera professionellt när jag jobbar. Hade jag varit medresenär, då hade jag nog gjort det på riktigt... :P

torsdag 21 maj 2009

Ledig

Är ledig från jobbet idag och det är riktigt skönt kan jag meddela. Semestern börjar om en dryg månad och jag önskar att den redan började nu. Var och såg Wolverine-filmen tillsammans med min flickvän igår och den var helt okej. Jag tyckte att den var lite kort, även fast att den var runt 1:50 lång. Filmen var bra iaf, lite ologiskt att få se Cyclops i den men ändå... Fick dock min harmoniska sinnesstämning innan filmen störd då man visade den där dubbade reklamfilmen för M&M's som utspelar sig på en flygplats, där även den där jävligt irriterande Jysk bäddlager-rösten hörs. När man hör hans röst på TV kan man i alla fall stänga av ljudet. Men det gick det ju inte här, och så fick man höra den i surround sound också. Inte så trevligt.

Har haft städdag idag. Vi använde "Cillit Bang" som rengöringsmedel. Märkligt nog så fick vi inte osynkade läpprörelser när vi pratade som man enligt deras reklamfilmer uppenbareligen får...

tisdag 5 maj 2009

Dom DeLuise

En av världens roligaste och underskattade komiker, Dom DeLuise har dött. Fan också! :(

För att hedra honom så gör jag denna lilla hyllning till honom genom att visa några klipp av det roligaste som han gjort:

http://www.youtube.com/watch?v=JMK6lzmSk2o
http://www.youtube.com/watch?v=rDWNK4fFhnc
http://www.youtube.com/watch?v=CUFHng49IWE
http://www.youtube.com/watch?v=yFW-PRNQFXk

Rest in peace dude.