Top 5 Världsledare (diktatorer) som jag stör mig på och anser vara mentalt sjuka, ej rangordnat.
1. Silvio Berlusconi
2. Hugo Chávez Frías
3. Kim Jong-il
4. Robert Mugabe
5. Mahmoud Ahmadinejad
Vansinniga hela bunten.
måndag 9 november 2009
lördag 17 oktober 2009
Niklas rökdykaren
Igår (fredags) morse när jag jobbade på tåget på väg hem från Uddevalla råkade jag ut för något som man inte råkar ut för varje dag. Jag jobbade i förstaklass-vagnen och var precis klar med serveringen då avgångssignaleraren ropade på mig i högtalarna att komma ner till vagn 4. "Okej, nu har det hänt något", tänkte jag och begav mig neråt i tåget. Upptäcker då att hela vagnen är fylld med rök på grund av att ett el-skåp hade kortslutit. Som tur var hade mina kollegor lyckats evakuera de resenärer som fanns i vagnen och jag fick sedan tag på en brandsläckare och lyckades släcka branden som utbröt. Tåget lade sedan av på grund av detta och vi fick stå på linjen ett tag för att vädra ut vagnen och för att försöka fixa tåget tillräckligt för att kunna ta sig till närmsta station och evakuera tåget till ett annat tåg. Vi lyckades ta oss till stationen i Töreboda där vi sedan fick byta till tåget från Göteborg. Lyckligtvis så var det inte så många bokade på vårat tåg och tåget från Göteborg hade ganska mycket plats kvar, så nästan alla fick sitta fram till Stockholm iaf. Det hela slutade lyckligt som tur var och våra resenärer från Uddevalla blev bara 1,40 sena. Vilket var väldigt snabbt jobbat med tanke på våra problem vi haft innan. Detta fick vi även komplimanger för av våra resenärer, och det kändes ju bra.
Alla var glada och nöjda förutom två jävla kärringar i 50-plus-åldern (som för övrigt är de värsta resenärerna som finns) som tyckte att de var bättre än alla andra och skulle ha allt gratis när de skulle handla i bistron. Kaffe och te bjöd vi på eftersom det är standard när saker går fel, vilket jag förklarade för de båda, men de var tydligen inställda på att gnälla på allt eftersom de även gnällt på utbudet i bistron på första tåget. Enligt mig verkade som om dessa två redan i förväg bestämt sig för att de inte skulle betala för något genom att försöka lura sig till gratis mat. Men SÅ dum är inte jag för att gå på sådant. De tyckte iaf att det var "dålig service", trots att jag äventyrat min egen hälsa för dem, men de kan dra åt helvete för jag hade 120 andra resenärer som var mycket nöjda med våran insats, och sådana gnällkärringar kan fan åka taxi för resten av sina liv, enligt mig.
Började sedan hosta rejält och åkte in till sjukan för att kolla ifall jag fått några skador på grund av röken. De kollade blodtryck och tog blodprov och lyssnade på mina lungor, men det visade sig att det inte var något allvarligt så jag fick lite kortison mot hostan och fick sedan gå hem. Jag hostar fortfarande litegrann, men jag mår okej.
Alla var glada och nöjda förutom två jävla kärringar i 50-plus-åldern (som för övrigt är de värsta resenärerna som finns) som tyckte att de var bättre än alla andra och skulle ha allt gratis när de skulle handla i bistron. Kaffe och te bjöd vi på eftersom det är standard när saker går fel, vilket jag förklarade för de båda, men de var tydligen inställda på att gnälla på allt eftersom de även gnällt på utbudet i bistron på första tåget. Enligt mig verkade som om dessa två redan i förväg bestämt sig för att de inte skulle betala för något genom att försöka lura sig till gratis mat. Men SÅ dum är inte jag för att gå på sådant. De tyckte iaf att det var "dålig service", trots att jag äventyrat min egen hälsa för dem, men de kan dra åt helvete för jag hade 120 andra resenärer som var mycket nöjda med våran insats, och sådana gnällkärringar kan fan åka taxi för resten av sina liv, enligt mig.
Började sedan hosta rejält och åkte in till sjukan för att kolla ifall jag fått några skador på grund av röken. De kollade blodtryck och tog blodprov och lyssnade på mina lungor, men det visade sig att det inte var något allvarligt så jag fick lite kortison mot hostan och fick sedan gå hem. Jag hostar fortfarande litegrann, men jag mår okej.
måndag 28 september 2009
Kändiskåt
Hade sångaren i detta eminenta band i min vagn idag:
Annars så ska jag spela match igen för första gången på över två år nu på lördag. Om det nu blir av och om att lådflytten inte kommer i vägen dvs. Aftonbladet har nappat på mitt erbjudande om att spela en tredje och avgörande match mellan oss. Första gången så blev det oavgjort, andra gången vann Aftonbladet. Jag tror nog att våra chanser till seger är som man säger "slim to none". Men intressant, det ska det bli iaf...
torsdag 24 september 2009
Konstig dröm
Hade en konstig dröm häromnatten. En antydan på att jag kan vara trött på mitt jobb. Jag drömde att jag tänkte på ett tillfälle på tåget där det helt plötsligt strömmade in någon form av grön gas från ventilationen. Denna gröna gas gjorde alla resenärer och deras medhavda husdjur till zombies som försökte bryta sig in i tjänstekupén där jag satt med gardinerna fördragna. I min dröm så hände det igen, men då var jag smart nog att hoppa av tåget i förväg innan resenärerna återigen blev zombies. Sedan drömde jag att jag såg ett Frankenstein-tåg bestående av flera olika typer av vagnar från flera olika typer av tågtyper. Det såg skitskumt ut...
onsdag 9 september 2009
Oj! Nytt inlägg!
Sitter just nu i Linköping och har en totalt jävla onödig 4-timmarsrast. Som om det inte räckte med att jobba 14 timmar igår och sedan bara få 9 timmars vila liksom... Åkte på Göteborgslinjen igår och det är faktiskt väldig sällan som saker går fel eller att resenärerna krånglar. Så är det ALDRIG när man åker på Malmö/Köpenhamn, idag var inget undantag. Gamla gubbar som argumenterar om biljettpriser som de kollat upp på nätet två veckor i förväg utan att förstå att det inte finns några fasta priser på det företag jag jobbar på. Mycket folk som inte fattat heller att de numera måste visa legitimation om det står så på sina biljetter, det har varit standard på våra elektroniska biljetter hela tiden, och fortfarande är det folk som inte fattat detta. Blev sedan precis klar med alla biljetter lagom till Norrköping, vilket måste vara någon form av rekord för mig.
Hade Jonas Hallberg på tåget också. Det fick mig att tänka på denna busringning från radioprogrammet Hassan: http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=1245661&BroadcastDate=&IsBlock=0
Fick så jäkla lust att kalla honom för "Jonas-Ponas" och "lilla gosmumset", men det gjorde jag inte, för jag agerar alltid professionellt när jag jobbar. Men man kan ju fortfarande tänka på att göra det :P
Hade Jonas Hallberg på tåget också. Det fick mig att tänka på denna busringning från radioprogrammet Hassan: http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=1245661&BroadcastDate=&IsBlock=0
Fick så jäkla lust att kalla honom för "Jonas-Ponas" och "lilla gosmumset", men det gjorde jag inte, för jag agerar alltid professionellt när jag jobbar. Men man kan ju fortfarande tänka på att göra det :P
måndag 7 september 2009
Länge sedan senaste inlägget? Inte alls :P
Oj oj oj. Mycket har hänt på senare tid, lite roliga grejer och lite mindre roliga grejer. Har gjort sig hemmastad i Årsta nu iaf och har käkat på den lokala pizzerian, lokala kinakrogen (där jag blev bekant med de lokala a-lagarna), Palmyra kebab och Javasavi. Har även handlat i båda lokala matbutikerna samt beställt tårta på det lokala bageriet, mycket trevligt. De mindre trevliga sakerna vill jag helst inte gå in på här och nu, men jag kan säga så mycket att jag bryr mig om och tycker mycket om båda parter i det hela och hoppas att de båda kan gå vidare. Ni vet att jag finns här för er båda.
Har fyllt år (tack för presenterna) och närmar sig med stadiga steg 30-årskrisen (tre år kvar), haft ledig helg och träffat tjejens föräldrar ute på Värmdö och käkat lite försenad födelsedagsmiddag och nästan blivit juckad på av en av deras hundar. Blev utelåst från lägenheten igår, och det var ju en upplevelse. Hade telefonen med mig som tur var, så det var bara att ringa låssmeden. Det tog ca. 2 minuter att få det hela fixat och det kostade mig 900 spänn. Det var de snabbaste 900 kronorna som jag gjort av med i hela mitt liv. Men vad ska man göra liksom? Disney har tydligen köpt upp Marvel Comics och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag tar nog det senare alternativet. Är snart klar med min 12-timmarstur på jobbet, ska bli skönt att komma hem. Mindre skönt är det att jag imorgon jobbar 14 j#vla timmar för att sedan bara få 9 timmars sömn och sedan jobba 12 timmar till. Mysigt!
Har fyllt år (tack för presenterna) och närmar sig med stadiga steg 30-årskrisen (tre år kvar), haft ledig helg och träffat tjejens föräldrar ute på Värmdö och käkat lite försenad födelsedagsmiddag och nästan blivit juckad på av en av deras hundar. Blev utelåst från lägenheten igår, och det var ju en upplevelse. Hade telefonen med mig som tur var, så det var bara att ringa låssmeden. Det tog ca. 2 minuter att få det hela fixat och det kostade mig 900 spänn. Det var de snabbaste 900 kronorna som jag gjort av med i hela mitt liv. Men vad ska man göra liksom? Disney har tydligen köpt upp Marvel Comics och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag tar nog det senare alternativet. Är snart klar med min 12-timmarstur på jobbet, ska bli skönt att komma hem. Mindre skönt är det att jag imorgon jobbar 14 j#vla timmar för att sedan bara få 9 timmars sömn och sedan jobba 12 timmar till. Mysigt!
onsdag 12 augusti 2009
Ni skola icke ha ett liv utom SJ (direktcitat ur bibeln)
Sådär! Nu har jag och Tove äntligen flyttat (STORT tack till alla inblandade) och fått i ordning på alla våra saker, nu återstår det bara att leva lite också. Har inte kunnat göra så mycket av det eftersom jag inte gör så mycket mer än jobbar hela dagarna. Hade begärt ledigt för flytten av min arbetsgivare SJ, men fick avslag, och det mina vänner är JÄVLIGT dålig stil kan jag säga! Hade en 14-timmarstur i måndags och en 10-timmarstur igår, så jag är ganska rejält sliten efter allt som jag varit med om. Har därför sökt nytt jobb på som informatör Banverket, får se hur det går. Man har ju lite meriter från järnvägen om man säger så. Fikade på Javasavi med tjejen, min farmor och hennes syster i söndags, och det var väldigt trevligt faktiskt. Farmors syrra är skitrolig :).
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)