onsdag 9 september 2009

Oj! Nytt inlägg!

Sitter just nu i Linköping och har en totalt jävla onödig 4-timmarsrast. Som om det inte räckte med att jobba 14 timmar igår och sedan bara få 9 timmars vila liksom... Åkte på Göteborgslinjen igår och det är faktiskt väldig sällan som saker går fel eller att resenärerna krånglar. Så är det ALDRIG när man åker på Malmö/Köpenhamn, idag var inget undantag. Gamla gubbar som argumenterar om biljettpriser som de kollat upp på nätet två veckor i förväg utan att förstå att det inte finns några fasta priser på det företag jag jobbar på. Mycket folk som inte fattat heller att de numera måste visa legitimation om det står så på sina biljetter, det har varit standard på våra elektroniska biljetter hela tiden, och fortfarande är det folk som inte fattat detta. Blev sedan precis klar med alla biljetter lagom till Norrköping, vilket måste vara någon form av rekord för mig.

Hade Jonas Hallberg på tåget också. Det fick mig att tänka på denna busringning från radioprogrammet Hassan: http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=1245661&BroadcastDate=&IsBlock=0
Fick så jäkla lust att kalla honom för "Jonas-Ponas" och "lilla gosmumset", men det gjorde jag inte, för jag agerar alltid professionellt när jag jobbar. Men man kan ju fortfarande tänka på att göra det :P

måndag 7 september 2009

Länge sedan senaste inlägget? Inte alls :P

Oj oj oj. Mycket har hänt på senare tid, lite roliga grejer och lite mindre roliga grejer. Har gjort sig hemmastad i Årsta nu iaf och har käkat på den lokala pizzerian, lokala kinakrogen (där jag blev bekant med de lokala a-lagarna), Palmyra kebab och Javasavi. Har även handlat i båda lokala matbutikerna samt beställt tårta på det lokala bageriet, mycket trevligt. De mindre trevliga sakerna vill jag helst inte gå in på här och nu, men jag kan säga så mycket att jag bryr mig om och tycker mycket om båda parter i det hela och hoppas att de båda kan gå vidare. Ni vet att jag finns här för er båda.

Har fyllt år (tack för presenterna) och närmar sig med stadiga steg 30-årskrisen (tre år kvar), haft ledig helg och träffat tjejens föräldrar ute på Värmdö och käkat lite försenad födelsedagsmiddag och nästan blivit juckad på av en av deras hundar. Blev utelåst från lägenheten igår, och det var ju en upplevelse. Hade telefonen med mig som tur var, så det var bara att ringa låssmeden. Det tog ca. 2 minuter att få det hela fixat och det kostade mig 900 spänn. Det var de snabbaste 900 kronorna som jag gjort av med i hela mitt liv. Men vad ska man göra liksom? Disney har tydligen köpt upp Marvel Comics och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag tar nog det senare alternativet. Är snart klar med min 12-timmarstur på jobbet, ska bli skönt att komma hem. Mindre skönt är det att jag imorgon jobbar 14 j#vla timmar för att sedan bara få 9 timmars sömn och sedan jobba 12 timmar till. Mysigt!

onsdag 12 augusti 2009

Ni skola icke ha ett liv utom SJ (direktcitat ur bibeln)

Sådär! Nu har jag och Tove äntligen flyttat (STORT tack till alla inblandade) och fått i ordning på alla våra saker, nu återstår det bara att leva lite också. Har inte kunnat göra så mycket av det eftersom jag inte gör så mycket mer än jobbar hela dagarna. Hade begärt ledigt för flytten av min arbetsgivare SJ, men fick avslag, och det mina vänner är JÄVLIGT dålig stil kan jag säga! Hade en 14-timmarstur i måndags och en 10-timmarstur igår, så jag är ganska rejält sliten efter allt som jag varit med om. Har därför sökt nytt jobb på som informatör Banverket, får se hur det går. Man har ju lite meriter från järnvägen om man säger så. Fikade på Javasavi med tjejen, min farmor och hennes syster i söndags, och det var väldigt trevligt faktiskt. Farmors syrra är skitrolig :).

onsdag 29 juli 2009

Tillbaks till gruvan igen

Nu har man börjat jobba igen, det känns rätt okej, men jag hade gärna varit ledig en vecka till. Jobbveckan har hitills varit helt okej, allt har flutit på ganska smidigt. Blev 75 minuter sena från Linköping imorse på grund av att ett godståg hade kört på någon, vilket gjorde att vi fick i princip byta tåg direkt när vi kommit fram till Stockholm för att jobba på tåget tillbaka till Linköping. Lite stressigt var det allt. Kommer nu att vara ledig i två dar och det ska bli jätteskönt!

För övrig så tycker jag att haremsbyxor är den fånigaste och framför allt fulaste modeflugan på senaste tiden. Ungefär lika snyggt som buffalodojjor (minns ni dom?), nätbrynjor, truckerkepsar, högt skurna jeans och foppatofflor. Ser ju ut som om man skitit ner sig i sånna brallor...

Dagen "Jag har ingenting att göra på min semester"
Min kommentar: Ön öster om Mallorca

onsdag 8 juli 2009

YES!

Jag fick den! =D Är snart stolt ägare till 27 kvadrat lägenhet i Årsta med 1904 kronor i månaden i hyra!

Väntan, väntan

Sitter just nu och väntar på besked om lägenheten i Årsta som jag lagt ett bud på. Just nu så leder jag budgivningen, och det verkar som om att den andra budgivaren inte velat buda något mer, men det får jag se sen när mäklaren ringer. Hoppas iaf...

Dagens roligaste/läskigaste klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=P6FcSVd9EeA&feature=related

tisdag 7 juli 2009

Eh, ja

Har inte skrivit något nytt här på ett tag. Av förståerliga skäl, jag har semester. Och har ett stort fett blåmärke på ena knät. Jag måste sluta med att gå omkring på knäna. Var på lägenhetsvisning igår i Årsta. Lägenheten var lite väl liten, men priset, hyran och läget var ju helt oslagbart. Får se om man har någon chans med den, hoppas på det iaf. Har även sett nya Transformers-filmen. Den var ju sådär, inte världens bästa film jag sett. Den var inte bättre än ettan kan jag säga. Har sett förre statsministern Ingvar Carlsson på H&M, fick lust att skrika "INGRID" när jag var i närheten av honom: http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1243860&BroadcastDate=&IsBlock=
Nu måste jag på toa.